Последната редакция на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС) е от 29.09.2023 г. (ДВ бр.82) (предишна редакция от 2 февруари 2023 г. (ДВ бр.11)
Напомняме на всички жители на гр. Враца, обитаващи сгради в режим на етажна собственост, за следните техни задължения, съгласно Закона за управление на етажната собственост:
1. Председателят на Управителен съвет (управител) на избралите форма на управление - „Общо събрание” да подаде в общинската администрация Уведомление по чл.46б от ЗУЕС в срок от 1 месец от провеждане на общо събрание.
Книгата на собствениците не се регистрира в общината. Достъп до данните в книгата имат управителният съвет (управителят), контролният съвет (контрольорът), собственикът относно неговите данни, както и органите на Министерството на вътрешните работи, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, общинската или районната администрация и Българската агенция по безопасност на храните при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.
2. Председателят на Управителен съвет (управител) на избралите форма на управление - „Сдружение на собствениците”, да подаде Заявление за вписване на сдружението в публичен регистър на общинската администрация, съгласно чл.44 от ЗУЕС в 14-дневен срок от провеждането на учредителното събрание.
Към заявлението се прилагат:
- списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
- копие от протокола на учредителното събрание, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- копие от приетото споразумение, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
Редът за водене, достъпът и образецът на регистъра на сдруженията на собствениците се определят с Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Вижте отговорите на най-често задаваните въпроси относно етажната собственост тук
Образци на документи: